zondag 6 oktober 2013

Terugblik op september



De maand september is alweer ruim een week geleden afgesloten. Het was even rustig op de blog. Ik had even geen enkele behoefte aan online zijn. Tijd was nodig om weer wat inspiratie op te doen. En dat heb ik vooral gedaan door veel te lezen. Heerlijk!
In september heb ik gelukkig weer wat geld apart kunnen zetten voor de aflossing op de hypotheek eind dit jaar. Ik was deze maand jarig en kreeg een aantal 'envelopjes'. Daarvan is de helft in het potje gegaan om leuke of 'luie' dingen van te doen. De rest kon gespaard worden. Daarnaast kreeg ik er weer een periodiek bij, wat gepaard ging met 65 euro netto loonsverhoging. Ik voel me rijk.
De reiskosten waren iets hoger door een paar uitstapjes. Een van de uitgaven werd geboekt op de post 'vakantie'. Ik heb namelijk treintickets gekocht voor een lang weekend Hamburg in december met een vriendin. Ik verheug me er al enorm op!
Voor oktober verwacht ik geen bijzondere dingen. Misschien dat ik een monteur laat komen om onze CV-ketel te controleren voor de winter. De CV-ketel is nu drie jaar oud. Verder heb ik zo langzamerhand een nieuwe winterjas nodig. Ook geen gekke investering. Ten slotte nog een lange hardlooplegging en t-shirt met lange mouwen zodat ik het hardlopen ook bij koude temperaturen kan volhouden. Dan ben ik alvast een flink eind voorbereid op de winter.



Periode: september




ITEM:
Totalen

INKOMSTEN:
€2.367
Sparen (10%)


Noodfonds
€0

Afschrijving
€0

Onderhoud
€0

Aflossing
€500

Pensioen
€0



Woonlasten (25% - 35%)


Hypotheek
€559

Gemeentebelastingen
€56

Waterschap
€23

Woonverzekering
€22

Klein onderhoud
€0

Inrichting
€7

Woningnet
€0

Woningnet
€1

Overig
€0



Gas, water, licht (5% - 10%)


Gas en elektra
€109

Water
€0

Water
€11

Telefoon
€5

Internet
€32

Bankkosten
€0

Bankkosten
€6



Voeding (5% - 15%)


Boodschappen
€243

Uit eten
€70



Vervoer (10%- 15%)


Reiskosten
€294

OV-abonnement
€5

Fietsonderhoud
€0

Fietsonderhoud
€3



Kleding (2% - 7%)


Kleding
€0

Kleding
€40

Stomerijkosten etc.
€0

Stomerij etc.
€5



Ziektekosten (5% - 10%)


Zorgverzekering
€89

Zorgkosten
€0

Eigen risico
€41



Persoonlijke uitgaven (5% - 10%)


Toiletartikelen
€0

Make-up
€0

Kapper
€0

Kapper
€17

Persoonlijke ontwikkeling
€0

Persoonlijke ontwikkeling
€30

Cadeautjes
€7

Cadeautjes
€8

Overig
€0



Vrije tijd (5% - 10%)


Recreatie
€85

Bibliotheekabonnement
€0

Bibliotheekabonnement
€4

Vakantie
€94

Vakantie
€0

2 opmerkingen:

  1. Lekker zeg zomaar 65 euro erbij, dat zit er hier ook niet in, bij ons op t werk is alles bevroren. Volgens mij al twee jaar.

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...