dinsdag 6 augustus 2013

Luxe of besparen? Een nieuw telefoonabonnement


Bron: nrc.nl landvanmelkenhoning.blogspot.nl Luxe of besparen? Een nieuw telefoonabonnement

In september loopt mijn huidige telefoonabonnement af. Ik heb nu een 2-jarig abonnement met 180 belminuten en 1,5 GB internet waarbij ik een smartphone kreeg. Aan de ene kant heerlijk hoor, zo'n smartphone. Je kunt er in de trein lekker blogjes op lezen, reisinfo opvragen, whatsappen (dat bespaart weer belminuten) etc. Maar ik was er wel elke maand gemiddeld zo'n 34 euro aan kwijt. En dat twee jaar lang. Dan kom je op een mooie 816 euro. Voor mijn gevoel was dat dus uiteindelijk een zeer dure smartphone.

Dat ik mijn telefoonkosten graag omlaag wilde hebben, stond vast. Maar ik heb nog heel lang lopen dubben of ik nu wel of geen internet wilde. Het is een ontzettende (overbodige) luxe, internet op je mobiel. Ik heb tenslotte al internet thuis en op mijn werk. Onderweg zal ik dus zeker wel even zonder internet kunnen, zou je denken. Maar toch, het is wel ontzettend handig...en leuk...

Dus ben ik overstag gegaan. Ik heb een abonnement gevonden van 13 euro per maand, met 200 belminuten en 500 MB internet. Minder MB dan mijn huidige abonnement, omdat ik helemaal niet zoveel MB nodig heb. Ik bespaar daarmee maandelijks gemiddeld 21 euro. Dit komt neer op 252 euro per jaar. Hartstikke mooi meegenomen!

Zonder internet was ik zelfs maar 6 euro kwijt geweest, een besparing van 336 euro ten opzichte van mijn huidige abonnement. Toch heb ik mijn keuze gemaakt. Niet rationeel, maar puur voor de 'heb', omdat de ruimte er is. Volgend jaar ga ik het opnieuw afwegen: luxe of besparen?

4 opmerkingen:

  1. Dat is ook een van mijn vragen: we hebben nu beiden een duurder abo met smartphone, we hebben wel korting gehad de eerste 12 maanden en onder de streep vallen de kosten mee, maar twee abo's loopt wel op, ja. En wij moeten echt besparen. De abo's lopen nog een half jaar en een jaar. Tegen die tijd maar eens kijken wat Vodafone te bieden heeft. Want binnenkort krijgen we ook vaste telefoon, internet en tv van hen. Wie weet komen ze ons tegenmoet:)
    Maar een smartphone is gewoon echt een ontzettend leuk hebbeding. Ik snap je in deze helemaal:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de luxe van internet onderweg wel wat geld waard! Je bespaart er in principe ook weer mee, want 1. je bent minder geld kwijt aan smsen, omdat je kan what's appen, 2. je hoeft geen tomtom te kopen, maar gebruikt je telefoon als navigatie 3. als je een goedkoop restaurant zoekt, kan je dat onderweg doen 4. enz ;)

    Mijn abo loopt nog een jaar en is komend jaar rond de 50 euro per maand. Soms heb ik daar wel spijt van, maar aan de andere kant ben ik ook wel erg blij met mijn smartphone. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ooit een iphone 4 genomen met een abo van 35 euro voor 2 jaar. Vorig jaar verlengd voor simonly 330 mb of bellminuten voor 7 euro per maand! En uiteraard mijn iphone gehouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben 'gezegend' met nog een abonnement van de oude garde. Onbeperkt mobiel internet, 275 belminuten of smsjes per maand.Voor 13,00 euro per maand :) Mijn telefoon heeft af en toe wat kuren. Mocht ik ooit besluiten tot een ander toestel, dan wordt het een los toestel, fijn met dit abonnement.

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...