woensdag 3 juli 2013

Terugblik op juni

landvanmelkenhoning.blogspot.nl Terugblik op juni

Juni was een gezellige maand. Het hoogtepunt was toch wel de mini-vakantie naar de Eifel in Duitsland. Ondanks het wisselvallige weer heerlijk gewandeld en genoten. De kosten voor dit uitje hebben we van het vakantiegeld betaald, dus die heb ik in onderstaand overzicht niet opgenomen. We hebben mijn schoonouders meegenomen en hun verblijfkosten ook betaald. We sliepen op de bovenverdieping van het huis van een oud vrouwtje. 's Ochtends ontbeten we beneden in haar woonkamer. Heel knus, met oud-Duitse inrichting en een schat van een vrouwtje. Net alsof je bij oma op bezoek bent :) Ook niet onbelangrijk: je betaalt slechts 18 euro per nacht incl. ontbijt. Al met al waren we voor het verblijf van drie nachten in totaal 210 euro kwijt en voor de uitstapjes en uit eten gaan nog 110 euro. 
Juni werd ook de maand van het extra salaris. Ik kreeg de verhoging over juni en over de vorige maanden van dit jaar in één keer uitbetaald. Toch wel gevaarlijk hoor, zoveel geld op de rekening. Uit gemakzucht en luiheid heb ik bijvoorbeeld pizza laten bezorgen voor mijn vriendin en mijn vriend en mij (30 euro en de pizzaboer zit eigenlijk om de hoek *kuch*). Achteraf heb ik dan toch weer spijt van zo'n zinloze uitgave. Overigens neem ik, om de verhoging te vieren, binnenkort nog wel mijn ouders mee uit eten. Maar dan voelt het geld uitgeven veel beter. Al die extra centjes staan inmiddels veilig geparkeerd op de spaarrekening.
De langverwachte rekening van het trekken van een verstandskies (in januari) kwam ook binnen. Dat was een klapper van 185 euro die binnen het eigen risico valt. De boodschappen zijn juni wat lager, want door de mini-vakantie heb ik niet zoveel boodschappen in huis gehaald.
Juli wordt de maand dat we weer op vakantie gaan! We gaan huizen ruilen met een stel in Stockholm, Zweden. Wat een voorpret!



Periode: juni




ITEM:
Totalen

INKOMSTEN:
€2.958
Sparen (10%)


Noodfonds
€1.165

Afschrijving
€0

Onderhoud
€0

Aflossing
€0

Pensioen
€0



Woonlasten (25% - 35%)


Hypotheek
€559

Gemeentebelastingen
€68

Gemeentebelastingen
(€13)

Waterschap
€32

Waterschap
(€7)

Woonverzekering
€22

Klein onderhoud
€29

Klein onderhoud
€0

Inrichting
€7

Woningnet
€0

Woningnet
€1

Overig
€0



Gas, water, licht (5% - 10%)


Gas en elektra
€109

Water
€0

Water
€11

Telefoon
€34

Internet
€32

Bankkosten
€0

Bankkosten
€6



Voeding (5% - 15%)


Boodschappen
€193

Uit eten
€67



Vervoer (10%- 15%)


Reiskosten
€300

OV-abonnement
€0

OV-abonnement
€5

Fietsonderhoud
€0

Fietsonderhoud
€3



Kleding (2& - 7%)


Kleding
€36

Kleding
€4

Stomerijkosten etc.
€0

Stomerij etc.
€5



Ziektekosten (5% - 10%)


Zorgverzekering
€89

Zorgkosten
€185

Eigen risico
(€144)



Persoonlijke uitgaven (5% - 10%)


Toiletartikelen
€18

Make-up
€0

Kapper
€0

Kapper
€0

Persoonlijke ontwikkeling
€50

Persoonlijke ontwikkeling
(€20)

Cadeautjes
€8

Cadeautjes
€7

Overig
€41



Vrije tijd (5% - 10%)


Recreatie
€52

Bibliotheekabonnement
€0

Bibliotheekabonnement
€4

Vakantie
€0

Vakantie
€0

4 opmerkingen:

  1. Wow, wat een prachtige foto's! Da's ook toevallig, ik was ook naar Duitsland... Naar het prachtige Beieren. Maar de Eiffel is ook een aanrader zo te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Duitsland is een mooi land, we boffen met zo'n buur :) Ik kan de Eifel inderdaad aanraden. Voordeel is ook dat het lekker dicht bij de grens is, dus je bent er zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schitterende foto's zeg! En dat bibliotheek abonnement: is dat per maand?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank! Het bibliotheek abonnement kost rond de 45 euro per jaar. Ik leg afgerond 4 euro per maand hiervoor apart.

      Verwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...