dinsdag 14 mei 2013

Utregse meidenloop

Bron: www.meidenloop.nl landvanmelkenhoning.blogspot.nl Utregse meidenloop

Op 30 juni is het zover. Het resultaat van al die weken van zweten, hijgen, blazen, puffen en strompelen wordt dan voor het eerst officieel op de proef gesteld in een 5 kilometer hardloopwedstrijd in de Utrechtse binnenstad. Het mooie aan deze loop is dat er meisjes en dames van alle niveaus aan mee doen. Ook als je het parcours al babbelend en koffieleutend in drie uur aflegt, is dat geen probleem. Toch ben ik natuurlijk wel een ietsiepietsie beetje fanatiek en zal ik komende weken bepalen wat een realistische streeftijd is voor mij.

Dankzij de goede tips en reacties die ik kreeg op mijn blog over de verleidingen van dure hardloopkleding, heb ik inmiddels mijn goedkope slag kunnen slaan via S.capino en een mooi t-shirt en capri broek weten te bemachtigen. Hartstikke fijn! Zo blijft die goedkope hobby ook echt goedkoop. Voor een wedstrijd als deze meidenloop betaal je overigens wel inschrijfgeld. Het kost 14 euro om mee te doen. Dat valt reuze mee en het is me zeker waard. Daarbij staat deze loop in het teken van een goed doel: het Helen Dowling Instituut. Deze organisatie helpt mensen met kanker en hun naasten om de ziekte emotioneel te verwerken.

Het stellen van een doel als deze werkt enorm motiverend. We hadden de afgelopen weken over het algemeen enorm goed weer, dus dan is het sowieso geen straf om van de bank af te komen en naar buiten te gaan. Zaterdag ochtend liep ik echter vrolijk door het park in de stromende regen. Die conditie komt er natuurlijk niet zomaar!

Bron: http://motivationintohabit.tumblr.com/ landvanmelkenhoning.blogspot.nl Utregse meidenloop



2 opmerkingen:

  1. Leuk dat je goede loopkleding hebt gevonden! Scapino is inderdaad een prima adresje, maar ook de H&M, Aldi, Lidl en Kruidvat.

    Succes met trainen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb vorig jaar ook mee gelopen. Erg leuk om te doen.

    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...